صبحانه ای سالم و مقوی برای کاهش فشار خون بالا

قهوه صبحانه خود را بجوشانید و روز را با این نوشیدنی خوش طعم و سالم شروع کنید تا بتوانید فشار خون بالا را کنترل کنید. حتی اگر از فشار خون بالا ندارید، می توانید از قهوه برای سلامت خود لذت ببرید.

فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که اگر بدون درمان باقی بماند می تواند به قلب ، رگ های خونی، کلیه ها و سایر قسمت های بدن آسیب برساند.
برای پایین نگه داشتن فشار خون ، ضروری است که رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، کارشناسان توصیه می کنند افرادی که دارای فشار خون بالا هستند ، رژیم غذایی متعادل و تغذیه ای کنترل شده داشته باشند . کافئین مصرفی را کاهش دهند و فعالیت منظمی داشته باشند و استرس را در زندگی خود کاهش بدهند . مخصوصا خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و پتاسیم مفید است.

کاهش فشار خون
کاهش فشار خون

مطالعات نشان داده است که این مواد مغذی باعث کاهش فشار خون می شوند. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند و دیواره های رگ های خونی را آرام می کند. این عمل به عنوان یک ادرار آور ، برای حذف بیش از حد سدیم و آب از بدن کار می کند. پتاسیم همچنین به کاهش فشار خون، بدلیل افزایش دفع سدیم به خصوص فشار خون سیستولیک کمک میکند.
یک تحقیق نشان داد افرادی که حداقل سه بار در روز محصولات لبنی مصرف می کردند فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در انها کمتر است .
این دستور غذایی شامل شیر و ماست کم چرب است. شما همچنین می توانید سبزی شاهی را به ان اضافه کنید تا عطر و طعم آن را بهبود بخشد. علاوه بر این، این گیاه غنی از ویتامین A، C و K است .

چگونه یک مخلوط اسموتی صبحانه سالم برای کاهش فشار خون بالا داشته باشیم :

مواد لازم :

• شیر بدون چربی
• ماست کم چرب
• توت فرنگی
• موز
• کیوی
• تخم کتان
• شاهی (اختیاری)

نصف فنجان شیر را در مخلوط کن بریزید و نصف فنجان ماست کم چرب را به ان اضافه کنید. نصف فنجان توت فرنگی و یک عدد موز خرد شده به همراه یک تکه کیوی پوست کنده شده را به مخلوط بیافزایید.
یک قاشق غذاخوری از تخم کتان درآن بریزید. این مواد را در مخلوط کن برای چند دقیقه با هم مخلوط کنید. در انتها در صورت تمایل ،  میتوانید چند برگ سبزی شاهی خرد شده نیز به موادتان اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.
هم اکنون می توانید از ترکیب صبحانه سالم خود برای کمک به کاهش فشار خون بالا لذت ببرید. آن را روزانه یا چند بار در هفته بنوشید.

توجه: فراموش نکنید که داروهای فشار خون تجویز شده توسط پزشک خود را استفاده کنید و از این دستورالعمل به عنوان درمان کمکی استفاده کنید.

نکات تکمیلی
• برای مقوی شدن بیشتر از شیر نارگیل استفاده کنید.
• برای سم زدایی و سالم تر کردن این ترکیب می توانید مقدار کمی اسفناج و نصف فنجان چغندر پخته را به آن اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید برگ های اسفناج قبل از اضافه شدن کاملا شسته شوند. هر دو این سبزیجات دارای ویتامین A و C، آهن، منیزیم و نیترات هستند. نیترات به اسید نیتریک تبدیل می شود که به باز کردن عروق خونی کمک می کند و باعث کاهش فشار خون می شود.

اختصاصی مجله روزنو – مترجم :جابری – بازنشر بدون ذکر نام و لینک به منبع ، ممنوع است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا